четвъртък, юли 17, 2008

България наема PR-агенции, за да вдигне имиджа си пред Европа

Току що прочетох новината в news.bg:

България се обръща към PR-агенции, за да промени имиджа си

България отвърна на критиките на ЕС, като нае ПР компании от САЩ и Австрия, които да променят нейния имидж, посочва агенция "Ройтерс".

През декември миналата година българското правителство е подписало договор за 1,53 милиона долара с австрийската компания "Хохегер Комуникационсбератунг", показват данни от официалния уебсайта на Агенцията за обществени поръчки.

Задачата й включва "провеждане на кампания за укрепване на положителния имидж на България в Европейския съюз".

Според австрийската компания, тя е спечелила договора за пиар в конкурентен търг и е организирала, а в някои случаи платила на европейски журналисти да посетят София и интервюират премиера Сергей Станишев и други правителствени служители.

"Задачата на "Хохегер" по отношение на българското правителство включва цялостни комуникационни услуги за Република България. Обхватът на консултантските ни услуги е в засилване на комуникацията и отношенията с медиите", заяви Мартин Йеневайн, представител на компанията.

Компанията "Хохегер" е свързана с базираната в САЩ пиар консултантска компания "Бърсън-Марстелър", от която заявиха, че са свършили в Брюксел малко работа за българското правителство според договор, насочен предимно към "сближаване" с журналистите.

Робърт Мак, директорът на компанията в Брюксел, каза, че една от техните услуги е била да уредят медийни срещи за Рейчъл Еренфелд, директорка на базирания в Ню Йорк Американски център за демокрация и автор на статии, в които пише, че Европейската комисия се отнася несправедливо към България.

Еренфелд посети България през май по покана на Станишев, за да направи "независимо проучване за усилията на България в борбата с организираната престъпност и корупцията", както го определя самата тя в статия, публикувана във "Вашингтон Таймс".

"Наказването на България би имало обратен ефект", е нейното заключение, посочва информационната агенция.

(Оригинал: http://news.ibox.bg/news/id_1061714692)


Не зная да се смея ли или да плача. 1.53 млн. долара, извадени не от къде да е, а от джоба на данъкоплатеца, разбира се, ще се похарчат за нещо абсурдно. Понеже не можем ние сами да си вдигнем имиджа пред Европа, значи дай да наемем PR-агенция! Това е едно своеобразно признание на държавата, че не може и/или не иска да се справи с корупцията и организираната престъпност!

Ако правителството не може да се справи с проблемите на България, значи или е неспособно, или го мързи. Или и двете. Ако е неспособно или го мързи, значи не е истинско правителство, а пародия. Ако е пародия, значи е време да спре с тези нескопосани опити да замаже положението и да си ходи! Крайно време е вече да си ходи! Но правителството не иска да си ходи. И значи е крайно време ние, обикновените хора, да се замислим...

Ако правителството не иска да се справи с проблемите на България, значи признава участието си във всичките нечисти сделки и източване на държавни... простете - на народни пари! Ако правителството не иска, значи е крайно време ние, обикновените хора, да се замислим...

Както се вижда, и в двата случая нещата опират до нас, обикновените хора. И до нашето замисляне...

И така - замислете се! Замислете се, например, за кого ще гласувате на следващите избори!

Но задължително гласувайте!

Защото негласуването води до ситуацията, в която се намираме в момента - да ни управляват трима души, от които нито един не е българин!...

1 коментар:

Анонимен каза...

ами тъй де, така или иначе усилията на правителството до сега за борбата с корупцията са само усилия за замазване на положението и за подобряване на визията. защо точно сега да променят тактиката?!?