неделя, декември 21, 2008

Гласът на "България" - как ни лъжат...


Никога не съм бил кой знае какъв фен на "Сървайвър" в българския му вариант. Не за друго, а защото неизменно правя сравнение със западния - за да изброим всичките разлики, които ни карат да считаме нашенския за детска игра и нагласена работа ще ни трябват дни!

Последния сезон, обаче, отделих малко повече време на това предаване. Тази вечер, както вероятно много от вас, гледах и финала. Не знам какво точно ме накара да пусна заветния SMS (може би факта, че всичките пет човека в стаята симпатизирахме на един и същи участник), но го направих - в 21:36 часа - около 25 минути, преди да затворят линиите за гласуване, изпратих SMS със съдържание "Nikolai" (без кавичките) на номер 1045 (номерът го съобщаваха почти непрекъснато в самото предаване, по bTV; начинът на изписване на името на участника, за когото гласуваш, не е регламентиран никъде!).

Какво беше учудването ми, когато минута по-късно получих SMS от същия номер (1045) в отговор със следното съдържание: "Could not fetch content, sorry." (пак - без кавичките).

Първоначално се ядосах... След това се замислих, че може би причината да бъде отхвърлен гласа ми, е изписването на името на латиница (макар че, както споменах, никъде не е регламентирано как точно трябва да бъде изписано името).

След като гласуването на зрителите приключи, обаче (около 22:00 часа), и малко след това изтеглиха мобилния номер на Мария Цекова (или Цветкова), която спечели екскурзия до Панама, много добре се видя как въпросната участничка е написала името в своя SMS - "NIKOLAI" (и пак - без кавичките).

...което иде да ни подскаже, че поради някаква причина моят SMS не е бил приет. Но пък със сигурност е бил таксуван от оператора (Globul) с 1.20 лв. (което ще бъде доказано в момента, в който излезе фактурата ми с подробната разпечатка (15-о число на месеца).

...и което може би идва да ни подскаже, че тази "игра" всъщност наистина е една голяма ИГРА с хората! 1000% съм сигурен, че не съм единственият, който е получил подобен отговор на своя SMS за "Последния Оцелял"!

А току що един бърз поглед в Google ми показа, че такива случаи е имало със същия номер (1045) на същото предаване (Survivor BG) и миналата година (2007)!

И какво излиза?

За пореден път и по пореден начин ни лъжат (не че това ме учудва - в България вече нищо не ме учудва)!

Защо ни лъжат? Защото си мълчим! И само писането по форуми и блогове до нищо няма да доведе!

И ако продължаваме само да си мълчим или да си пишем по форуми и блогове в такива ситуации, ще продължават и да ни лъжат! (Не ми дреме за тоя лев и двадесет - "Тука е важен принципа!", както казваше другаря Живков!)

Затова отправям призив към всички, които четат тази статийка - ТЪРСЕТЕ ПРАВАТА СИ! ЗАЩИТАВАЙТЕ ПРАВАТА СИ! БОРЕТЕ СЕ ЗА ПРАВАТА СИ!

Лично аз, в близките 1-2 дни ще подам жалба до Комисията за защита на потребителите, Съвета за електронни медии(СЕМ), продуцентите на предаването, както и до трите мобилни оператора в България! Като доказателство, мога да приложа личния си мобилен телефон със записите на изпратени и получени SMS-и с точен час и дата!

Поне ще зная, че съм направил, каквото съм могъл...

13 коментара:

Анонимен каза...

Хм... даже и отговора е грешен. "Sorry, the content could not be fetched" или (пак не много правилно) "Sorry, could not fetch the content" би било по-добре.

Ама се замислям и дали, аджеба, си длъжен да разбереш какво ти пише в отговора, след като не е на български...?

Иначе - поздравления за Николай, той беше и нашия фаворит!

MARFI каза...

Никога не съм пускал смс-и за подобни каузи.

Надявам се скоро контролът над тези очевадни измами да се затегне, много смс милионери се намъдриха.

Анонимен каза...

подкрепям те напълно. не трябва да се освтавяш да те баламосваш. може би трябва да се посъветваш и с адвокат и да се опиташ да ги съдиш.

п.с. не следя този блог, но ще чакам в свежо да видя каква ще бъде развръзката.

Анонимен каза...

Пуснах в 21:25 някъде - без проблем. Получих потвърждението около 10 минути по-късно...

Анонимен каза...

Приятелката ми гласува от нейните два телефона, като на Мтелският и върна същият смс от Глобул нищо. После ме накара да изпратя и аз и пак нищо не получих. Моето обяснение, а предполагам и тяхното е временно натоварване на базата и невъзможност за запис.

Анонимен каза...

Наистина вероятно е натовареноста на системата , аз пратих смс за ББ в последния половин час а получих репорт и обратно съобщение докато отброяваха последните секунди (около 25 минути по късно).. Но все пак ми приеха залога (аз като тото си го броя).

Анонимен каза...

Такива неща се случват в държавата, по такива начини ни нарушават правата, ти за тоя sms си се загрижил:))) Не, че има нещо лошо, напротив, особено ако така правш и за сериозните проблеми.
Иначе, аз си пратих sms и ми го прие без проблем. И аз за Николай. Много му се радвам, че спечели. Той заслужаваше истински^^

Unknown каза...

Аз си пуснах СМС в 21:26 и нямах проблем. Странно защо се е получило така при теб.
Иначе смятам, че Николай най-много заслужава да притежава титлата - "Единственият оцелял".

Анонимен каза...

Аз написах Nikolay и всичко си беше наред. Report-а се забави с около 20 мин. , но иначе ми отчете гласа. Дали ни лъжат, можем само да гадаем, но и на мен ми се стори малко странно как ще стане номера с толкова бързото преброяване на гласовете при положение, че се гласува само на 1 номер.

Анонимен каза...

Честно казано ако им е кадърно написан софтуера в реално време могат да казват колко гласа има. А за автора на блога, само мога да кажа, че хубаво си го написал това за действията ама да не остане само на думи, че нещо много блогъри има дето виртуално са много дейни ама в действителност само си седят и нищо не правят.

Анонимен каза...

Много тъпо е това, че не беше спомената какт да се изписва името. Можеше да направят направо отделни номера за всеки финалист - все пак се знаеха малко преди това. Поне в Биг Брадър това беше направено... абе Българска работа дето се вика.
Всичко се прави по балкански.

Анонимен каза...

А защо не се замисли дали изобшо трябва да пращаш смс на тази игра...

Анонимен каза...

...по-добре би било да се изпрати смс за "Българската Коледа" и тогава не би го имало този проблем...